Praca w handlu wiąże się z nieustannym rozwojem. Aby posiadać przewagę na rynku pracy, handlowiec powinien szybko zdobywać nowe kompetencje z zakresu obsługi klienta, technik sprzedażowych czy negocjacji. Szkolenia handlowe są więc podstawowym elementem pięcia się po drabinie awansów zawodowych – pozwalają one na praktyczne przyswojenie nowych technik sprzedaży, często łączą sobie również różne zagadnienia z bardzo wielu dziedzin.

 

Rozwój kompetencji miękkich jest równie ważny: w końcu handlowiec nieustannie ma kontakt z innymi ludźmi, powinien więc szkolić się z zakresu sztuki przemówień i perswazji, sposobów radzenia sobie ze stresem i nabywać nowe umiejętności z pogranicza coachingu i motywacji. Warto wybrać się także na szkolenie z negocjacji, na którym specjaliści przedstawią teoretyczne aspekty prowadzenia skutecznych rozmów handlowych oraz połączą to z praktycznymi warsztatami. Dobry sprzedawca powinien pamiętać także o inwestycji w języki obce, co z pewnością pomoże mu w znalezieniu dobrej pracy w międzynarodowej korporacji, której warunki finansowe i benefitowe są często znacznie lepsze niż w przypadku niewielkich przedsiębiorstw handlowych.