Praca w dziale reklamacji może być bardzo trudnym zajęciem, szczególnie dla osób, które nie posiadają bogatego doświadczenia w obsłudze klienta. To w końcu miejsce, do którego trafiają niezadowolone z produktu lub usługi osoby, które pragną wyegzekwować pewnie roszczenia w stosunku do firmy. Obsługa trudnego klienta jest zadaniem bardzo specyficznym, które wymaga mnóstwo cierpliwości, opanowania i asertywności. Jeśli chcemy wdrożyć nowych pracowników do tego działu, warto organizować szkolenia z obsługi reklamacji, które pomogą nowym osobom w pracy.

 

Obsługa reklamacji powinna dotyczyć przede wszystkim rozwoju kompetencji miękkich, które pomogą pracownikom w realizacja wszystkich zadań jakie na nich czekają, ale również warto zawrzeć w szkoleniach elementy administracyjne, takie jak proces rozpatrywania reklamacji oraz aspekty prawne, które dotyczą tych zagadnień. Wyszkolony personel powinien także posiadać szeroką wiedzę na temat oferowanych produktów i usług oraz znać konkurencyjne odpowiedniki do zakupywanych przez klientów dóbr, których zaoferowanie może usatysfakcjonować nawet najtrudniejszego klienta.